Phew

Publicerat: 2011-06-05 14:18:16
Äntligen klart! Eller ja, så gott som.

Efter alldeles för många timmar med diverse guider och videos kände jag att det skulle ta på tok för lång tid att bli klar med designen.
Det gick, men det gick i snigelfart.

Så fann jag då några gratisdesigner på bloggen Sannas rum, efter att ha gått igenom massa tips från henne.
Kände att ja vadfan, varför inte? Designen såg ju ut nästan precis som jag ville ha den och suttit och kämpat för att få fram. Hur bra?

Dock har det tagit tid att ändra alla dessa småsaker som inte "syns". Arkiven, kategorierna, länkar och flikar i dropdownmenyn osv.

Jag hade allt klart i testbloggen och kopierade över allt hit. Ändå var det en grej som vägrade fungera och det tog lång tid att lista ut hur jag skulle lösa det, eftersom ingen kunde hjälpa. Så frustrerande men jävlar vad glad man blir när man löser det helt på egen hand.

Headern är ju dock inte min. Den skall jag byta ut senare, men det orkar jag inte nu. Denna är ju jättefin, men jag vill ju ha mina egna bilder ^^

Och något som verkligen bråkar med mig är teckensnittet för inläggsrubrikerna. Jag har laddat ner ett teckensnitt som skall synas för alla datorer, även de som inte har det installerat. Men under tiden sidan laddas syns mitt andrahandsval. Irriterande men inget jag kan lösa just nu. Jag har ju rätt koder och så, men jag vet inte vad som krånglar.

Men, nu är i alla fall bloggen bredare, vilket gör att jag kan ladda upp större bilder. Sådant tackar vi för!
Dock är ju de äldre bilderna samma storlek som innan, men skitsamma.


Enjoy!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: