En bok, flera böcker

Publicerat: 2011-07-31 12:00:00

En ruskigt dålig bild.

Jag undrar vart mitt bokintresse tog vägen. Eller, jag tror ju inte att det är borta, men jag har aldrig koncentrationen att sätta mig med en bok längre. Och det är synd. För jag älskar ju böcker. Men jag fastnar alltid i sådana här perioder. Denna har varit hiskeligt lång. Då får jag ju heller ingen lust att köpa på mig några fler heller. Så min lilla samling står still när den ju borde växa, för vem vill inte fylla sitt hem med en massa bokhyllor, fyllda till bredden med vackra böcker? Det är nog den snyggaste och hemtrevligaste inredning som finns, om man frågar mig.

 

Tills vidare får jag hålla mig till talböcker. Det är ju ett ganska så bra substitut, men jag kommer på mig själv med att hela tiden störa mig på att berättaren inte läser saker på mitt sätt. Så som jag skulle läst dom i mitt huvud. Hela tjusningen försvinner ju. Det är ju din egen fantasi som gör berättelsen. Även om historien redan är skriven, så är det ju dina inre bilder och röster som får allting till liv.

 

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: