Det går så fort

Publicerat: 2011-07-29 00:22:22
Jag tror höst/vinterdeppen kom tidigt i år.. Eller kanske inte. Jag har i alla fall en sämre period just nu och får tokångest bara jag tänker på att det snart är höst. Redan i våras började ångesten. Snart kommer skiten igen. Ännu en helvetesvinter. Jag orkar inte. Inte skall man väl gå i ett halvår och vara ledsen för något som ändå är ganska så avlägset? Hela sommaren förstörs ju.

Jag måste verkligen hitta de rätta verktygen för mig så att jag kan klara av detta. Men jag vet inte riktigt hur.
Just nu, precis nu, känns allt helt hopplöst. Det brukar inte vara så här illa, men jag har mina aningar om vad det kan vara. Och jag mår förhoppningsvis bättre imorgon. Bara jag får sova. Hah, vilket skämt. Sova.

Ett litet sms. Det går fort, det är inte farligt. Du är inte sämre för det. Du måste svälja stoltheten, våga ta emot hjälp igen. Våga inse att allt inte är bättre. Våga, våga, våga.
Egentligen har det inte något med mod att göra. Snarare besvikelsen på sig själv.

Jag skall sluta tänka nu, för det för mig bara längre och längre ner i jobbiga spiraler som aldrig tar slut och snart snurrar allt i ett enda virrvarr.

Gå och lägg dig unge. Din tid kommer.

Ia

ÅÅh men alltså det där känner jag igen mig i..

Tar ut allting i förskott.

Måste få allting i "rätt energiläge" NU. helst NYSS.

Allt måste bli "färdigt" på en gång. Får inte ligga några lösa trådar "vi får se hur det känns/blir/funkar".

Jag hatar det!!

Kan man inte bara bestämma och sen ha det så resten av livet?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: