Jag kan själv!

Publicerat: 2010-09-11 23:16:04
Jag älskar att lära mig saker utan att någon hjälper mig.
När det gäller mycket tar osäkerheten över och jag frågar en massa. Eller lutar mig bakåt med armarna i kors och ger upp och låter andra lösa problemen åt mig.
Men när jag sedan sitter där själv, utan att någon kan hjälpa mig, ja då måste jag ju klara det på egen hand. Och jag kan, om jag vill! Uppenbarligen.
Det gäller ju att leta svar, prova, misslyckas, försöka igen, misslyckas lite till och till slut få ett bra resultat. Eller någorlunda iallafall.
Men jag ger snabbt upp på saker. Jag tror inte riktigt på mig själv.
Men ju mer jag lyckas utan hjälp, desto mer självförtroende får jag. Det gäller väl de flesta.
Förhoppningsvis kommer det en dag då jag litar på mig själv helt.
Att jag faktiskt kan. För jag kan själv.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: