Fröken ordning och reda

Publicerat: 2010-09-07 00:25:25




Usch vad jag hatar kassa mobilbilder egentligen.

Är man tant på riktigt när man stolt visar upp sitt nya durkslag samt tvättmaskin och torktumlare? Och dessutom skriver ett långt ointressant inlägg om städning?

Efter alla år av kaos i mitt huvud har detta resulterat i extrem ordningsamhet (på gränsen till hysteriskt) vad gäller saker jag kan "styra".
Är det normalt att färgkoordinera sina kryddor? Och att nästan få ett utbrott om de hamnar snett eller någon ställer dom fel?

För några dagar sedan fick jag ny torktumlare och tvättmaskin. De gamla borde nog bytts ut för längesedan. Efter detta fick jag ett ryck och kände att nu äntligen var det dags att städa. Ja alltså, städa gör jag. Ofta. Men nu skulle jag städa, dvs torka rent i och utanpå alla skåp i köket, göra rent och rensa kyl och frys, rensa ut skit (det är inte bara kläder som huserar i min garderob) och kläder som skall skänkas bort ur garderoberna samt torka rent hyllor och dörrar, torka rent resterande dörrar i lägenheten, rensa i lådor och bokhyllor etc. Allt sådant där som är skittråkigt och man drar sig för att göra. Jag har skjutit upp det på tok för länge. Det är inte ett dagsprojekt precis, för så effektiv är jag inte. Dessutom är jag så trött jämt och är ju borta var och varannan dag så det blir svårt att orka och hinna med.
Planen var att arbeta mig från köket och utåt. Slitsamt! Köket är klart och skinande rent. Idag var det garderoberna. (jag tror jag planerat att städa dom i minst ett år) Fick några bokhyllor av syster. När de väl kom innanför dörren kom jag att tänka på var tusan de skall stå? Jag har ju ingen plats? Nåja, de har därför fått stå i hallen och tagit plats nu ett tag. Tills jag kom på att de kanske passar i garderoben. Så idag har jag tömt, rensat, torkat av, satt in hyllor, fått i ordning och hittat plats åt saker som saknat bra ställen  innan.  Plus att jag fick iväg två påsar med kläder till Emmausinsamlingen. (har dock massa kläder kvar att rensa bland och skänka bort) Mitt hjärta är helt igen. Ja, nu återstår då bara resten av lägenheten...


malin

Du är duktig du, minsann.

Snygga maskiner, massa fler lampor som lyser än vad jag har på min nya tvättmaskin.

Garderoberna blev toppenbra

2010-09-11 18:46:35
Millan

Tackar ^^

Ja men de kunde gärna vart ännu flashigare (: bortskämd



Yaay! Gud vad jag slet med dom!

2010-09-11 19:28:48 http://frufitta.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: