Blött

Publicerat: 2010-09-12 13:06:39
Det är inte skoj att ha skor med hål i när det regnar massa.
Blöta fötter är något av det obehagligaste som finns. Blä.

Undrar om de hunnit torka tills jag skall iväg sen?
Fuktiga skor är nog snäppet värre än blöta fötter.

Och sen är det tydligen jättesynd om katten. Sist jag köpte kattmat bytte jag till en annan variant. Fortfarande samma märke, men de hade kommit ut med en sort speciellt för steriliserade hanar. Ja det gick ju bra. Tills maten tog slut för några dagar sedan och jag inte hade råd att köpa en stor påse. Den nya sorten finns inte i kartongerna, men det spelar ju ingen roll? Han har ju alltid ätit just denna ändå och han får ju den nya om någon vecka när jag fått in pengar.
Men nej. Nu vill han inte äta. Tydligen var den nya mycket bättre. Vafan! Det är ju precis samma märke!
Nu ligger han i en papperskasse i hallen, som innehåller gamla tangentbord som skall till tippen, och trycker. Det kan inte vara lätt att va katt.

Och den som säger att pannkakor inte är middag har fel. Det skall jag trycka i mig idag. Med massa sylt och grädde. Mmm.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: