Vi har inget liv

Publicerat: 2010-10-24 23:32:00
Jag och min man ser fruktansvärt mycket filmer. Mest skit. Sen är jag väldigt kräsen, enligt mig kommer det väl ut en, max två, bra filmer per år. Inte okej. Igår såg vi fyra stycken, som jag tänkte ordbajsa lite om.

Först ut är "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy".
Jag har tidigare börjat läsa själva boken, men av någon anledning inte orkat mer än några kapitel. Men förväntningarna var ändå ganska höga, jag har hört mycket bra om både boken och filmen. Att jag inte sett filmen förens nu är oklart, dock har jag tydligen sett de tio första minuterna.
Filmen var väl okej. Den hade några roliga minuter här och där, men mest kändes den seg och långdragen. Det kan ju bero på för lite sömn plus flera timmars passande av litet barn. Men nej, jag läser nog hellre boken.

Sedan var det "Altitude".
En ung tjej har precis fått sitt flygcertifikat och hyr ett plan där hon tar med sig sina vänner för att ta sig till en konsert.  (phew, världens längsta mening) Planet börjar bete sig underligt och en av killarna tycker sig se någonting ute i luften.
Gäsp säger jag. Den var riktigt kass. Både jag och killen satt och störde oss på hur idiotiska karaktärerna var, svårt att koncentrera sig på något annat. Nej, riktigt slöseri med tid.

"Inkheart".
En ganska bra film stundvis. Varken skitbra eller kasst. Jag satt såklart och störde mig på vissa personer, det verkar vara min grej. Men sevärd i alla fall. En slags sagoberättelse, där något går snett.

Sist ut, "It's alive".
Nej. Nej, nej nej! Skrattretande film där allt var så dåligt att man ville vända sig själv ut och in. Tjejens röst var outhärdlig, storyn snäppet värre.
En ung kvinna föder ett barn. Hon bor med sin pojkvän och hans lillebror. Det visar sig att barnet inte är så oskuldsfullt som det ser ut. Det känns som de la hela budgeten på att införskaffa sig blodet, för det fanns det gott om. Till skillnad från resten.

Johanna Friman

Tänkte bara säga hej :)



Blev så förvånad när det dök upp ett bekant ansikte när bloggtrafik slumpade fram en blogg åt mig :)

moa- en blogg i bilder.

skulle vilja be om lite hjälp då jag precis startat en ny blogg...

allaandra.blogg.se- är bloggen för dig som bara vill skriva av dig och läsa om andras upplevelser! Du kanske precis har gått ur ett förhållande eller förlorat någon? Du kanske precis fått nytt jobb eller firat ett år med din pojkvän? Allt du gör är att du skickar ett mail till "[email protected]" och du väljer helt själv om du vill vara anonym eller inte. Alla mail läses igenom men jag kan inte garantera att alla kommer upp på bloggen! Lämna gärna respons också! Tar emot alla förslag.



tack på förhand!<3

2010-10-27 13:16:59 http://greatidea.blogg.se/
Dina

sv: Tack så jättemycket!

2010-10-28 14:51:45 http://funnylittlefrogs.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: