Sådana där jobbigheter

Publicerat: 2010-11-25 20:00:00
Hm, en lite irriterande sak. Jag har alltid varit språknazist, även om jag vet att jag själv inte stavar rätt på allt (och speciellt inte på internet, det orkar jag inte) eller gör allt grammatiskt korrekt. Men eftersom jag bara går hemma och i stort sett bara får min hjärna stimulerad via datorn eller teven (jag har inte koncentrationen för att läsa böcker just nu tyvärr) brakar min hjärna ihop. Så känns det i alla fall. Jag glömmer hur saker stavas, både på svenska och engelska. För mig, som är perfektionist och faktiskt stolt över att jag är bra på språk, är detta förödande. Jag får allt som oftast googla på ord, när jag känner mig osäker på stavningen. Samma med vissa uttryck. Så finns då denna sidan. En lista över vanliga språkfel. När jag läser igenom den förundras jag över hur många ord jag själv stavar fel på, som jag alltid trott varit helt korrekt. Ack så fel jag kan ha. Och helst skulle jag vilja sätta mig och plugga in hela skiten, men det orkar jag inte. Jag får väl helt enkelt försöka förtränga den förbannade listan och trösta mig med att de flesta jag stöter på har svårt för stavning och således inte ens reagerar på mina fel.

Johanna Fåglund - Foto

Svar: Tack :))

2010-11-27 12:33:05 http://stargirlphoto.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: