Glädjen och fattigheten

Publicerat: 2010-11-25 19:33:21
Man skulle ju kunna tro att jag är hypomanisk. Om man bortser från denna ständiga trötthet. Den tar död på mig!
Jag har tusen projekt i huvudet, massa saker jag vill göra, lägger onödiga bud på Tradera, längtar ihjäl mig efter att få börja arbetsträna (hallå, är det verkligen jag det här?!) och så vidare. Dock infinner sig inte städorken, lustigt nog. Konstigt det här.

Tradera är farligt för mig just nu. Jag har shoppat loss! Vilket betyder ett par jeansleggings och en jacka, för billiga pengar. Så är det. För mig är det skitmycket, för andra är det kanske bara ett höjt ögonbryn. Jag är i alla fall skitnöjd. Båda plaggen var verkligen jättefina och satt väldigt bra på.

Och så till guldklimpen. Igår fick jag en check från en viss myndighet på pengar jag skall ha tillbaka. Och som det otåliga lilla barn jag är (ja, att jag är 25 år märks då inte) var jag tvungen att köpa objektivet jag velat ha nu ett tag. Jag skulle köpt det vid jul egentligen, för pengarna jag kommer få i julklapp. (nu får det bli linser istället, det behöver jag verkligen) Men jag kan verkligen inte vänta. Har jag bestämt mig för något jag vill ha går det inte ur mitt huvud förrän jag har det, eller hittat något annat att haka upp mig på. Snarare det sistnämnda. Det kommer alltid nya hang-ups.
Nu är det betalt, beställt, skickat och sorterat. Imorgon ligger det i min brevlåda!









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: