Sötsug

Publicerat: 2010-12-03 23:39:50
När jag blir sådär paniksötsugen och inte orkar gå till affären/klockan är för mycket, ställer jag mig och bakar.
Oftast skurna chokladkakor. Så även denna gång.
Mitt upp i bakningen kommer jag på att jag har saker även till kladdkaka, det hade ju vart gott.
Så jag googlar på recept (min speciella, supergoda kladdkaka hade jag inte saker till) och hittar en sida helt tillägnat just kladdkaka.
"Världens godaste kladdkaka!", jamen, det måste jag ju prova! Receptet lovprisades i massa massa kommentarer. Dock kändes det som att det var lite väl mycket av varje ingrediens. Sen upptäckte jag att det var för att kakan skulle fylla en hel långpanna. Njä, så mycket behöver jag inte. Så jag tog helt enkelt och delade receptet i fyra och öste ner smeten i muffinsformar och hoppades på det bästa. Ambitiös som jag var toppade jag även med florsocker efteråt. Jisses vad sött det blev. Sockerchock. Men gott. Sen satt jag där med alldeles för mycket chokladkakor och muffins...

Jag har sådana där jättesmarta muffinsformar i silikon, fantastiska







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: