Ett första test, Canon EF 50mm f/1,8 II

Publicerat: 2010-12-12 02:23:50
Givetvis var jag ju tvungen att testa den nyaste familjemedlemmen genast, men det fanns inte så mycket roligt att fota. Så det fick helt enkelt bli mitt fönster, kan ju vara väldigt intressant. Bilderna är en aning mörka, men det får ni leva med.





Min balkong är lite finare än din.





Min schnügga lampa som darling skänkte till mig. Den hängde i hans hall först men när jag frågade vart den var köpt fläker han ur sig att jag kan få hans.
Alltså <3!





Spetsigt värre.





Och så som avslut, min hysteriskt fina lampa! Jag vet att ni gillar.





Slutsummering; Riktigt ovant att ha en fast brännvidd när man är slav under zoomens underverk, men jag tror man utvecklas mer när man själv får börja flytta runt på sig. Fullständigt underbart med den stora bländaröppningen, på mitt förra objektiv kunde jag bara blända till 5,6. 4,5 om jag hade tur och var helt inzoomad. Att den låter mycket, som många har klagat på, är inget som direkt stör. Bara om jag skall smygfota katten som börjar stirra på kameran helt förundrad. Nu kan jag inte mycket alls om objektiv, men jag är nöjd! 990kr, en fantasisumma som gått i uppfyllelse. Spring och köp!

Sara/sawa

Gud va kul! Fina bilder:) jag önskar mig en Systemkamera i julklapp så vi får se om det blir nått hehe. Då vill jag oxå lära mig massa om objektiv osv^^

2010-12-12 13:17:33
Millan

Sara: Ja, skitkul! (: Nah, bilderna är mest bara för att testa i hur mörkt ljus jag kunde fota ^^ Åh va skoj! Du hade en va? Sålde du den?

2010-12-12 15:41:59 http://frufitta.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: